ضمانت بازگشت کالا

رویه‌های بازگرداندن کالا:

رضایت مندی و آسودگی خاطر مشتریان از الویت‏ های شرکت بازرگانی پرتو سپهر اسپادانا به عنوان معتبرترین  فروشگاه اینترنتی تجهیزات تاسیسات در خاورمیانه بوده و در این راستا همواره تلاش نموده ایم تا سفارشات در بهترین زمان و شرایط کیفی و مناسب به دست مصرف کنندگان برسد. با این وجود ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با  مسائل روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات بازگرداندن کالا به شرح زیردر نظر گرفته شده است.

لطفاً توجه داشته باشید:

  • به موضوع بسیار مهم عدم باز کردن بسته بندی ،جعبه و نصب کالاهایی که باید توسط نصاب مجاز  مربوطه راه اندازی شوند (مانند عایق کار،نصاب لوله واتصالات و …) توجه داشته باشید ، نصب و راه اندازی این محصولات صرفا باید توسط نصاب مجاز انجام شود. برای این منظور با واحد خدمات بعد از فروش مجاز شرکت مربوطه که روی جعبه یا کارت گارانتی محصول مربوطه به وضوح درج گردیده است تماس بگیرید. در غیر این صورت امکان استفاده از هرگونه گارانتی محصول یا حتی خدمات بازگرداندن کالا از بین خواهد رفت.
  • در نظر داشته باشید که امکان “2 روز ضمانت بازگشت کالا” شامل کالاهایی که پرداخت آنها به صورت اقساطی صورت گرفته است، نمی شود.
  • همچنین کالاهایی که طبق سفارش خریدار تولید می شوند مانند انواع روکش و چسبدار کردن عایق ها و … به طور کلی طبق مشخصات و ظرفیت مورد نیاز خریدار تهیه می شوند ، قابل عودت یا بازگشت نمی باشند.
  • توجه : کالاهایی که در سایت پرتو سپهر اسپادانا صرفا دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند و همچنین اقلامی که به صورت هدیه خرید همراه با کالا ارائه می گردند مشمول 2 روز مهلت تست و بازگشت کالا نمی شوند.

در صورتی که کالای خریداری شده، ایراد ظاهری یا اشکال فنی داشته باشد:

  • مشتری می بایست اشکال فنی را تا حداکثر 2 روز پس از دریافت محصول، به واحد پشتیبانی از طریق تلفن اطلاع دهد.
  • خواهشمند است هنگام تحویل، کالا را بررسی نمایید و در صورت مشاهده آسیب‏‏ یا ایراد ظاهری حداکثر طی 12 ساعت مراتب را به واحد پشتیبانی از طریق تلفن اطلاع دهید تا نسبت به تعویض یا جایگرینی کالا دیگر، اقدامات لازم صورت پذیرد.
  • این سرویس اشکال‏‏‌ های فنی و ایـراد ظاهری (شکستگی، ضربه خوردن، پارگی، خط و خش و مانند آن روی کالا) که در اثر استفاده نادرست و یا تغییراتی که مشتری جهت تعمیر بر روی کالا به وجود می آورد، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول کلیه لوازم فروشگاه، نگهداری و استفاده‌ متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا یا وب سایت) را نیز شامل می‌ شود.
  • بدیهی است در صورت محرز گشتن مشکل کالا توسط کارشناس مربوطه، کالا تعویض خواهد شد و در صورت عدم موجودی، کالا را با هماهنگی شما با مدل مشابه جایگزین کرده و مجدداً ارسال خواهیم کرد یا هزینه کالا را مطابق فاکتور فروش (حداکثر تا 48 ساعت) به مشتری برمی گردانیم.

 در صورتی که کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد:

  • در صورتی که کالا ارسال شده با کالا درخواستی شما مغایرت دارد، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به واحد پشتیبانی از طریقتلفن یا پیام واتس اپ  اطلاع داده شود. درغیر اینصورت فروشگاه بنا را بر صحت و سلامت کالا گذاشته و امکان هرگونه تغییر و عودت وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد ( مثل رنگ، تعداد، گارانتی یا مشخصات درج شده روی بدنه)، از باز کردن بسته بندی اصلی کالا خودداری نمایید و موضوع را به واحد پشتیبانی اطلاع دهید، سپس با هماهنگی صورت گرفته کالا را به صورت مناسب بسته بندی نموده و به فروشگاه ارسال کنید.
    در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزئیات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.
    در صورت تایید مغایرت، کارشناس فروش پس از رسیدن کالای مرجوعی، سریعاً کالای جدید را برای شما ارسال می نماید و تمامی هزینه های پستی در این مورد بر عهده فروشگاه اینترنتی پرتو سپهر اسپادانا خواهد بود.

اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد:

  • آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 12 ساعت پس از دریافت کالا، به پشتیبانی اطلاع داده شود.
  • با توجه به بسته بندی ایمن، رایگان و استاندارد همه مرسولات توسط فروشگاه، تحویل به هر یک از شرکت ‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و در صورتی که کالا شما در مراحل حمل دچار آسیب شده باشد شرکت پرتو سپهر اسپادانا جهت رفاه حال مشتریان موضوع را همراه با خریدار پیگیری کرده تا از طریق شرکت های حمل و نقل خسارت وارد شده را دریافت نمایند.
  • کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش ارسال شود.
  • در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد (ضربه خوردن، پارگی ، ساییدگی، له شدگی و…)، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به ما بازگردانده شود.

در صورتی که مشتری از خرید خود منصرف شود:

  • اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پشتیبانی اطلاع داده شود. در این صورت پس از انصراف از خرید اگر هزینه ای بصورت اینترنتی یا با روش مختلف پرداخت شده باشد حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به حساب خریدار واریز خواهد شد.
  • پس از دریافت کالا، در صورت انصراف از خرید و عدم رضایت از کالا، موضوع را با ذکر دلیل تا قبل از روز دوم بصورت تلفنی یا به صورت مکتوب از طریق ایمیل پشتیبانی به آدرس pse.company03@yahoo.com و یا واتس اپ به شماره 09128001090 با ذکر شماره حساب، شماره کارت بانکی و نام صاحب حساب خریدار اطلاع دهید.
  • بدیهی است فروشگاه اینترنتی پرتو سپهر اسپادانا با حفظ احترام به نظر مصرف کننده و پایبندی به اصل مشتری مداری، کالا را به صورت سلامت کامل از شما تحویل می گیرد و پس از تایید کارشناسان فروش، تنها در صورتی که کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد وجه پرداختی را حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به حسابتان واریز می نماید.
  • لازم به ذکر است اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه و جعبه های همراه آن نیز الزامی است و کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی نمی‌ توانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند.
  • لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
  • در صورت انصراف از خرید، هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

موارد مهم در هنگام ارسال کالای برگشتی:

  • لطفاً قبل از هر اقدامی، با همکاران ما در واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. بازگشت كالا صرفاً با هماهنگی كارشناسان ميسر خواهد بود لذا از ارسال کالا بدون هماهنگی با ما جداً خودداری نمایید
  • لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌ پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به صورت مناسب بسته بندی شده و به آدرس پستی ما بازگردانده شود.
  • تغییراتی که مشتری با هر هدف بر روی کالا بوجود آورد مانند برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • اگر در مراحل تعویض و مرجوعی کالا، همان نوع از کالا برگشتی در انبار موجود نباشد، در صورت رضایت مشتری کالا مشابه ارسال می گردد و در صورتی که مورد تایید مشتری نبود وجه پرداختی حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به حساب مشتری واریز می گردد. بدیهی است در صورت تعویض و وجود اختلاف قیمت، مابه التفاوت آن به طرفین پرداخت و یا بازگردانده می شود (برای کالای گران‌ تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌ تر، فروشگاه تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند).
  • در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناس مربوطه، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
  • پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان پشتیبانی، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌ شود. در صورت عدم دریافت کالای سالم و بدون ایراد توسط مشتری، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد ما در انبار باقی می‌ ماند و با انقضای این مهلت فروشگاه در قبال کالا و زیان‌ های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
  • این سرویس اشکال‏‏‌های فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر ایجاد شود مانند « نوسانات برق ، ضرب دیدگی ، آب خوردگی ، خط خوردگی و … » را شامل نمی‏‏‌ شود.
  • از زمان اطلاع مرجوعی کالا به فروشگاه تا عودت فیزیکی کالا یک هفته به مشتری فرصت داده خواهد شد.
  • هزینه ارسال کالا تا فروشگاه پرتو سپهر اسپادانا جهت مرجوع و یا تعویض کالا بر عهده مشتری خواهد بود. بجز زمانیکه کالا ارسال شده توسط فروشگاه با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد. در این مورد تمامی هزینه های پستی به عهده ما خواهد بود.
  • مشتریان محترم ، برای بازگشت کالا و هماهنگی با فروشگاه تماس بگیرند.

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

  •  اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان فروش پرتو سپهر اسپادانا برسد، هزینه‌های ارسال به عهده پرتو سپهر اسپادانا است.
  • برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکت دماتجهیز ارسال شود. همچنین تصویری از رسید تهیه و به آدرس pse.company03@yahoo.com ایمیل یا به واتس اپ 09128001090  ارسال گردد.
  • در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان شرکت پرتو سپهر اسپادانا ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

  • کارشناسان فروش پرتو سپهر اسپادانا  ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. در صورت تایید ایراد و آسیب فیزیکی توسط کارشناسان ،کالا تعویض خواهد شد و مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگر جایگزین کند.
  • لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا می باشد. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد، پرتو سپهر اسپادانا بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، پرتو سپهر اسپادانا تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.
  • اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و پرتو سپهر اسپادانا در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.
  • پس از دریافت و پذیرش کالا توسط پرتو سپهر اسپادانا، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.
  • از هنگامی که وضعیت کالا توسط کارشناسان، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  • ملاک عمل و اقدام در خصوص رویه های بازگرداندن کالا، نظر کارشناسان فنی و فروش پرتو سپهر اسپادانا است.

کالای خود را به چه آدرسی ارسال کنیم؟

آدرس : اصفهان. پل تمدن. خیابان شهید خزایی. خیابان کوشش. فرعی 11

شماره تماس:  03135558289

صندوق پستی :8176717914

مفقود شدن پس از ارسال:

در صورتی که سفارش مشتریان پس از ارسال توسط شرکت حمل ، به هر نحوی در شرکت های حمل و نقل مفقود شود، حمل کننده کالا موطف است عین مبلغ فاکتور مشتری را به حساب ایشان استرداد نموده و نوسان‏ های قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمی شود.
(بنا به درخواست مشتری میتوان مجدد کالا را در صورت موجود بودن ارسال کرد)