نازل آبنما چیست؟

جالب است بدانید که انواع نازل درآبنما  و کاربرد آن بسیار گسترده است تا جایی که کیفیت نهایی آبنما به صورت مستقیم به نازل ‎آن وابسته است و همین امر به تهیه  نازل آبنما اهمیت زیادی بخشیده است. همان طور که می دانید، در اجرا و راه اندازی آبنما یکی از مهم ترین المان ها، نازل ها به حساب می آید.

 

نازل آبنما در حقیقت وسیله ایست که بر سر لوله آب قرار می گیرد و بسته به نوعی که دارد در اشکال گوناگونی آب را به بیرون پرتاب می کند. در نظر داشته باشید که در همه آبنما ها و حتی فواره ها، سیستم انتقال و پخش کردن آب شامل ؛ پمپ آبنما ،نازل آبنما و حوضچه آبنماست. جالب است بدانید که تفاوت صحنه هایی که از یک آبنما در خیابان، هتل ها و حتی استخر ها و منازل می بینیم، به نوع نازل آن ها بستگی دارد و این بدین معنی است که در هنگام خرید نازل آبنما باید به صحنه ای که قرار است خلق کنید، فکر کنید و سپس با آگاهی از آن به انتخاب و خرید بهترین نازل آبنما اقدام کنید.

در حقیقت به نقطه خروج مایعات از لوله را نازل گفته می شود. به بیانی دیگر سوراخ خروجی آب از آبپاش و لوله‌ ها را نازل می نامند. از مهم ‌ترین المان‌ هایی که در آبنما وجود دارد، می ‌توان به نازل ‌های آبنما اشاره داشت، لذا نازل‎ ها از اهمیت بسیار زیادی در انواع آبنماهای کوچک و بزرگ برخوردارند. این را در خاطر داشته باشید که در مدل های افشانه یا سر شلنگی که روی سیستم آب نما قابل نصب است؛ میزان خروج آب، نوع و در واقع مدل خروج آب، شدت فشار و درجه پخش آب قابل کنترل می باشد. این که برای چه نوع آبنمایی با چه اندازه ای از چه نازلی استفاده شود را خریداران معمولی آن نمی توانند تشخیص دهند و قطعا نیاز است یک متخصص در این زمینه اظهار نظر نماید. چنانچه قصد خرید نازل آبنما را دارید می توانید از مشاوره رایگان با کارشناسان شرکت مهندسی بازرگانی پرتو سپهر اسپادانا بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *